کد خبر : 3603
تاریخ و زمان ارسال : 1395/05/04 - 14:44:58
تعداد بازدید : 915
ایلنا: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر پیش از ظهر امروز در حالی نشست خبری با خبرنگاران برگزار کرد که قرار بود عصر امروز تودیع شود تا کرسی ریاست این دانشگاه را به دکترفضل شیردل رستمی بسپارد.

ایلنا گزارش می دهد

نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر با خبرنگاران و معارفه رئیس جدید

ایلنا: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر پیش از ظهر امروز در حالی نشست خبری با خبرنگاران برگزار کرد که قرار بود عصر امروز تودیع شود تا کرسی ریاست این دانشگاه را به دکترفضل شیردل رستمی بسپارد.

نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر با خبرنگاران و معارفه رئیس جدید

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر امروز در نشست با خبرنگاران که به مناسبت سیزدهمین سالگرد تأسیس این واحد دانشگاهی برگزار شد اظهار کرد: این واحد دانشگاهی در بهمن 82 به عنوان یک مرکز دانشگاهی با 2 رشته در مقطع کاردانی زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری فعالیتش را آغاز کرد و در سال 86 به واحد دانشگاه آزاد بهشهر تبدیل شد و تعداد رشته های ان به 30 رشته افزایش یافت.

دکتراسدالله مهر آرا به اقدامات مهم برای توسعه کمی و کیفی این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در ابتدا قرار بود این دانشگاه در منطقه پیلم کوتی ساخته شود اما با مدیریت درست در آن زمان ، ساختمان قبلی ملغی و تصمیم گرفته شد ساختمان دانشگاه در کنار جاده تهران مشهد بنا شود.

وی با اشاره به عقب نشینی و تغییر کاربری زمین دانشگاه ، مساحت نهایی ان را 34 هزار و 500 مترمربع اعلام کرد و گفت: 10 هزار مترمربع فضای مسقف با پیش بینی حداقل 5 هزار دانشجو برای این مرکز در نظر گرفته شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر فعالیت این واحد را به سه دوره 5 ساله تقسیم کرد و گفت: 5 سال نخست دوره تأسیس و تشکیل واحد بود که اقدامات مهمی انجام نشد اما در پنج ساله دوم علاوه بر افزایش مناسب رشته ها مرکز مستقل شد و همزمان مرکز گلوگاه به عنوان مجموعه مراکز وابسته به این مجموعه اضافه شد و در همین دوره به عنوان یک واحد دانشگاهی معرفی شد.

دکتر مهر آرا با بیان اینکه درآمد دانشگاه آزاد وابسته به شهریه دانشجویان است و بودجه ای از دولت دریافت نمی شود اما حدود 30 الی 40 درصد دانشگاه آزاد در قالب بیمه تأمین اجتماعی ، مالیات بر درآمد و موارد دیگر به دولت پرداخت می شود.

وی که از آبان 1393 ریاست این واحد دانشگاهی را برعهده گرفته بود ، بدهی 2 میلیارد و 700 میلیون تومانی دانشگاه ، بدهی 6 میلیارد تومانی به بانک ها با 6 سال اقساط معوق و بلاتکلیفی وضعیت بدهی بانکی ، مشکلات در پرداخت حقوق و طلبکاران ، تکمیل نبودن ساختمان و فضای دانشگاه را مهمترین مشکلات ابتدای ریاستش اعلام کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر ضعف در مدیریت و برنامه ریزی ، نبود تفکرات نو و استراتژیک و زدوبندهای سیاسی را علت مشکلات دانست و افزود: از همان ابتدای مسئولیت تصمیم شد تا با ایجاد انگیزه و احیای دانشگاه مشکلات رسیدگی شود و گام های مهمی برای توسعه دانشگاه برداشتیم.

دکتر اسدالله مهرآرا حل و فصل معوقات بانکی ، پرداخت مطالبات از سال 90 به بعد به نیروهای دانشگاه و شفاف سازی وضعیت 14 طرح پژوهشی به عنوان بخشی از اقدامات انجام شده مطرح کرد.

وی در ادامه سخنانش به ساخت آمفی تئاتر با ظرفیت 300 نفر ، فرهنگ سرای دانشجویی ، سالن ورزشی ، تکمیل سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان ، زیرسازی و فضا سازی 20 هزار متر مربع زمین جهت اماده سازی برای کاشت درختان در سال آینده ، کاشت بیش از 800 درخت در اسفند 94 ، ایجاد پارک مطالعه دانشجویی در محوطه دانشگاه ، نوسازی دانشگاه به عنوان بخش دیگری از اقدامات انجام شده مطرح کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در مهر 94 دانشگاه آزاد بهشهر به عنوان قطب علمی شرق مازندران شناخته شد گفت: این دانشگاه حدود دو هزار و 100 دانشجو دارد که 400 نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند و این واحد در 28 رشته کارشناسی ارشد مجوز دارد که در 9 رشته فعالیتش را آغاز کرد.

دکتر مهر آرا با بیان اینکه بنده به هیچ گرایش سیاسی تعلق ندارم افزود: این دانشگاه در سال 93 ، 27 میلیون تومان ذخیره داشت اما در حال حاضر یک میلیارد تومان و با ثبت نام دانشجویان تا یک ماه آینده به 3 میلیارد تومان افزایش می یابد.

وی ادامه داد: این واحد دانشگاهی در تراز مالی سومین دانشگاه در استان و جزو 7 دانشگاه سودده در مازندران است حال باید از دوستان سیاسی پرسید مشکل شهرستان بهشهر نرخ 57 درصدی طلاق و یا نرخ 42 درصدی بیکاری است یا مدیریت دانشگاهی که با برنامه ریزی در مسیرش حرکت می کند؟ بده بستان های سیاسی تا کی ؟ تا کجا؟

دکتر اسدالله مهر آرا خطاب به مردان سیاسی این شهرستان گفت: اجازه ندهید میانکاله از بهشهر جدا شود، اجازه ندهید نرخ بیکاری ، طلاق و فقر در جامعه افزایش یابد ، اجازه ندهید مردم با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر به فعالیت های انجام شده برای بهبود وضعیت معیشتی ، مالی ورفاهی نیروهای دانشگاه اشاره کرد و گفت: همه تلاش ها خدمتی برای مردم منطقه بوده و امیدواریم که نام ما با توسعه دانشگاه رقم خورده باشد.

دکتر اسدالله مهر آرا با 20 سال سابقه اجرایی مانند معاون اداری و مالی دانشگاه شاهد تهران ، معاون برنامه ریزی دانشگاه شاهد ، مدیر بیمارستان مصطفی خمینی و موارد دیگر اجرایی و سابقه 3 سال تدریس در دانشگاه را در رزومه اش دارد.

شایان ذکر است دقایقی قبل مراسم تودیع دکتر اسدالله مهر آرا و معارفه دکتر فضل شیردل رستمی به پایان رسید.

گفتنی است دکتر فضل شیردل رستمی اهل رستمکلای شهرستان بهشهر و دکتری باغبانی با درجه مربی است که عضو هیدت علمی دانشگاه آزاد قائمشهر نیز بود.

نظرات بینندگان :
نظر شما :
 
فیلدهای ستاره دار را پر کنید .
نام
ایمیل
نظر *
Load
 
گزارش تصويری
عباس آباد - حسین ابراهیمی
علی نوری
طبیعت بهشهر
محمد آباد
پيام روز
تابلو اعلانات
نظرسنجی
آمار سايت
افراد آنلاین :
4
بازدید امروز :
237
بازدید دیروز :
1120
بازدید کل :
4439123