کد خبر : 3600
تاریخ و زمان ارسال : 1395/03/30 - 10:48:00
تعداد بازدید : 1217
(تسریع کننده: فرآیند روابط دوستانه، توسعه و رشد اقتصادی ملت ها، تحکیم اتحاد و انسجام اسلامی و ملی در سطح داخلی و خارجی)

به نام خدا

کریدور بین المللی شمال جنوب

(تسریع کننده: فرآیند روابط دوستانه، توسعه و رشد اقتصادی ملت ها، تحکیم اتحاد و انسجام اسلامی و ملی در سطح داخلی و خارجی)

به نام خدا

سیاست گذاری های متفاوت برای رشد و توسعه همه جانبه در جوامع مختلف اجرا و تجربه شده است. در ۳۵ سال اخیر ملت بزرگ ایران با سیاست گذاری و به ثمر رساندن طرح های بزرگ و ملی مثل اجرای سیستمPHC (دسترسی آسان، ارزان و سریع و با کمترین زمان ، به خدمات اولیه بهداشت، پوشش برق رسانی در بالاترین درصد در تمام مراکز فعال ایران ، گاز رسانی در سطح وسیع، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دولتی در سطح بدنه جامعه، ساخت سدهای بزرگ و غرور آفرین در سراسر سرزمین ایران، ایجاد مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی در سطح وسیع استان ها و شهرهاو و هزار مورد دیگر) توانمندی علمی اجرایی و سازندگی خویش را به همگان به اثبات رسانده است هر کدام از فعالیت ها انجام شده منجر به آن شده است که پله های رشد و توسعه، پیشرفت در گام های منظم و سامان یافته به ثمر بنشیند، نتیجه های حاصل شده در مقابل دیدگان همه قابل تماشا کردن است. این تجربه های گرانسنگ اثبات کرده است، فعالیت و تلاش هایی که ثمر و نفع ان به جمع و جمع های زیادی را در بر بگیرد، زودتر ، سریع تر با کیفیت بهتر به نتیجه می رسد. یکی از اموری که فعالیت های زیادی در این بخش انجام شده است اما به توجه و عنایت ویژه نیاز دارد، راه های ارتباطی یا راه های دسترسی به تمام مساحت ایران با هم و دیگر کشورهای دنیا می باشد اگر به زبان ساده کریدور شمال را علامت + در نظر بگیریم مجموعه ای از راه های ارتباطی است که کشورهایی که در شمال ایران قرار دارند با کشورهایی که در جنوب ایران قرار دارندارتباط برقرار می کنند. و کریدور شرق به غرب ، یعنی اینکه کشورهایی که در شرق ایران قرار دارند به کشورهایی که در غرب ایران قرار دارند ارتباط پیدا می کند.

این یک سیاست گذاری درست، منفعت اولش برای ملت بزرگ ایران خواهد بود که یک اصل کلی ، همه گیر در داخل مساحت ایران ایجاد می شود و تمام نقاط ایران با هم و با ظرفیت های بالای ایران(با اقلیم های متفاوت، آب و هوا، خاک، دسترسی به نور خورشید، دسترسی راحت بسیاری از نقاط ایران به آب و )همه این منابع با ایجاد کریدور شمال جنوب و کریدور شرق و غرب و دیگر کریدورها و .. در دسترس همه مردم ما قرار می گیرد. و اجرا کردن مفهوم کریدور در داخل خاک ایران موجب تقویت راه های ارتباط به وسیله آب ، تقویت شبکه ریلی کشور ، تقویت صنعت هواپیمایی کشور، تقویت راه های جاده ای کشور و پیشنهاد جدیدی نیز ارائه شده است ، که تقویت راه های ارتباطی به وسیله فضای مجازی به واسطه اینترنت خواهد شد (قانون نیست). دلسوزان جمهوری اسلامی یکی از رازهای ماندگاری و جاودانگی جمهوری اسلامی ایران را در الگو شدن و برآورده کردن خواسته های ایمانی و مادی ملت بزرگ ایران می دانند با این عقیده است. همه همت ها و تلاش، استمرار و تداوم دارد. اما کمکی که ما می توانیم در اجرای سیاست گذاری کلان و بزرگ که به نفع همه است انجام دهیم تلاش کنیم که دلسوزی ها و تلاش هایی که در جهت ایجاد زمینه رشد و شکوفایی همه است جو غالب کشور باشد و اطمینان داشته باشیم که حق و نفع فردی افراد هم ضایع نخواهد شد. لذا از آنجایی که قانون کریدور شمال جنوب ۱۲ سال پیش با طی عبور از مراحل سیاست گذاری و تبدیل به قانون مسیری اجرایی پیدا کرده است. عین قانون مصوب را در انتهای حضور شما بزرگواران، (همشهری ها ، هم استانی ها و هم وطنان) تقدیم می کنم و اطمینان دارم که با توجه شما عزیزان این سیاست گذاری بزرگ جلوه دیدنی پیدا خواهد کرد و درخشش نوری خواهد بود که از قلب های مهربان ملت بزرگ ایران

تشعشع پیدا کرده است.تامین منابع مالی این سیاست گذاری بزرگ و ملی با توجه و نظر حمایتی همه مردم ما، پاک دستی مسئولین سیاست گذاری و اجرایی و بخشش و سخاوت مجموعه های تامین کننده مواد اولیه ایجاد کریدور تامین خواهد شد.

به طور مثال: الف- در حال حاضر تحریم هستیم، یکی از مواد اولیه جهت ساخت جاده ای قیر می باشد و ایجاد فرمولی که صادرات ادامه داشته و با افزایش تولید جدید قیر به عنوان مواد اولیه به تمام استان های کشور هدیه شود.

ب- با ایجاد راه های دسترسی به واسطه مجموعه راه های ارتباطی، مکان های ارتباط پیدا کرده در دسترس قرار گرفته دارای ارزش ریالی بیشتری نسبت به قبل خواهد شد. مالکان فوق مشارکت داشته باشند برای اجرایی شدن این طرح ملی و بزرگ بخشی از هزینه را تامین کنند.

ج- بیمه ها که تامین کننده خسارت بعد از آسیب ها هستند فرمول اقتصادی را طراحی کنند که کمک های مالی آنان صرف احداث درست راه های ارتباطی شود. و تا آنان خسارت کم تری پرداخت کنند و آن حمایت مورد نظر آنان برای مردم محقق شود ، قبل از آسیب دیدن.

د- سیاست گذاری درست، پتانسیل های نهفته در درونش دارد و زمانی که مورد توجه و استقبال همگانی قرار بگیرد، انرژی ایجاد شده توسط این عمل نمونه ای شبیه به معجزه پدیدار خواهد شد.

ذ- چند مدتی است که پولی به مردم داده می شود که یارانه نام گرفته است. عده ای شاید فکر کنند که با ادامه این کار کمک بسیار بسیار بزرگی به ملت ایران کرده اند. اما با نگاه به این موضوع از زاویه ی دیگر ،مشخص می شود که این ملت بزرگ برای گردش زندگی هم وطنان خود، در بخش های مختلف ارائه خدمات می کنند

مبلغ ریالی بیش از یارانه را نسبت به هم روزانه بخشش می کنند این بخشش و سخاوت است که هنوز امید به زندگی جریان دارد. به طور مثال کل مبلغ ریالی یارانه به بخش احداث کریدورها اختصاص پیدا کند و با نسبت های عادلانه برای احداث تقسیم و هزینه شود. و تمام بخش ها در گیر کار کردن و تلاش جهت ایجاد کریدورها شوند. هر جای سرزمین ایران قدم می زنی کار و فعالیت دیده می شود و حسن بزرگ آن پیام کارکردن، تلاش کردن جو غالب و حاکم کشور و مشکلات بسیاری که به علت بیکاری گریبان گیر همه شده است سطحی از آن کاسته خواهد شد. پول داشتن برای خرج کردن نمی تواند اوقات ۲۴ساعته انسان را با رضایت پر کند. اما کار کردن حتی بدون دریافت دستمزد اوقات را با شعف و شادمانی پر می کند. در حال حاضر بیکاری یک کار اجباری است. اگر موضوع دیگری هم باشد که موجب ایجاد فضای کارو تلاش شود (مثلا کاری وجود داشته باشد که برای انجام آن روزانه باید سه وعده شلاق بخوری یا طوری افراد را وادار به کار کنند که به فرد احساس برده بودن دهد یا کاری باشد که دستمزد آن دریافت سه وعده غذا در روز باشد) کار کردن با پیش شرط های فوق بهتر از بیکاری است.

ر- استان های مازندران، گیلان و گلستان مکان هایی هستند که کریدور شمال-جنوب به صورت ۳ شاخه از این نقاط وارد ایران می شود.(بندر آزاد انزلی در استان گیلان بندر امیرآباد بهشهر در استان مازندران و منطقه اینچه برون در استان گلستان) با توجه به ظرفیت های، خاک، آب، نورخورشید، نیروی کار فراوان ، وجود آرامش، مجموعه ای از مولفه های بسیار قوی برای رشد و توسعه و شکوفایی همه جانبه ملت بزرگ ایران فراهم می باشد.

همانطور که در بخش مقدمه عرض کردم متن کامل قانون کریدور شمال جنوب تقدیم حضورتان می گردد. امیدوارم با لطف خداوند بزرگ مراحل بعدی این سیاست گذاری شتاب بیشتری پیدا کند.

الف- احمدی

نظرات بینندگان :
نظر شما :
 
فیلدهای ستاره دار را پر کنید .
نام
ایمیل
نظر *
Load
 
گزارش تصويری
عباس آباد - حسین ابراهیمی
علی نوری
طبیعت بهشهر
محمد آباد
پيام روز
تابلو اعلانات
نظرسنجی
آمار سايت
افراد آنلاین :
1
بازدید امروز :
425
بازدید دیروز :
1901
بازدید کل :
4438191