کد خبر : 3597
تاریخ و زمان ارسال : 1395/02/11 - 10:16:45
تعداد بازدید : 1114
وزیر راه و شهرسازی از اجرای طرح توسعه بندر امیرآباد بهشهر به عنوان یكی از برنامه های این وزارتخانه نام برد و گفت: با اجرای این طرح، مساحت این بندر از یكهزار و 60 هكتار به 2 هزار هكتار افزایش می یابد.
به گزارش گروه اقتصادخبرگزاری میزان، عباس آخوندی در بازدید از طرح توسعه بندر امیرآباد بهشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توسعه زیر ساخت ها در این بندر رغبت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری رو به افزایش است.

به گفته وی پارسال 560 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه بندر امیرآباد بهشهر در استان مازندران جذب شد.

وزیر راه و شهرسازی اتصال بندر امیرآباد به شبكه ریلی را از مهمترین مزیت های اقتصادی این بندر به نسبت بنادر دیگر كشور برشمرد و افزود: این مزیت می تواند جاذبه خوبی برای سرمایه گذاری، توسعه صادرات و واردات باشد.

وی ابراز امیدواری كرد با برنامه های دولت تدبیر و امید برای سرمایه گذاری در بندرامیر آباد بهشهر، جذب بیشتر سرمایه گذاری در سال های آینده دراین بندر را شاهد باشیم.

آخوندی، افزایش ظرفیت بارگیری از چهار و نیم میلیون تن به هفت میلیون تن، افزایش اسكله ها از پنج واحد به یازده واحد را از دیگر مزیت های بندر امیرآباد اعلام كرد.

وی آمادگی و استقبال از سرمایه گذاری بخش خصوصی در سطح كشور بویژه در حوزه حمل و نقل را از برنامه ها و ویژگی های دولت تدبیر و امید دانست و افزود: این روند حمایتی دولت می تواند در رونق و توسعه اقتصادی كشور تاثیر بسیاری بگذارد.

بندرآمیرآباد در حاشیه شرقی دریای خزر در حوزه استحفاظی شهرستان بهشهر در شرق مازندران واقع است، براساس آمارهای رسمی پارسال بیش از 2 و نیم میلیون تن كالا از بندر امیرآباد به كشورهای آسیای مركزی، روسیه یا داخل كشور انتقال داده شد.

همچنین بر اساس همین آمارها سال گذشته حدود نیمی از صادرات بیش از 500 میلیون دلاری مازندران از بندر امیرآباد به خارج از كشور صادر شد.

گمرك امیرآباد علاوه بر فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، فعالیت دو پایانه مواد نفتی شامل پایانه نفتی نكاء و پایانه نفتی صدرا را به عنوان مخازن اختصاصی با ایجاد دفاترگمركی در این 2 پایانه تحت پوشش دارد.

این گمرك دررویه های واردات قطعی و موقت، صادرات قطعی، ترانزیت خارجی و داخلی، كارنه تیر و مرجوعی فعال است.

مازندران دارای چهار گمرك در شهرهای نوشهر، فریدونكنار، امیرآباد و ساری است كه بیشترین حجم صادرات و واردات به این استان مربوط به بندرامیرآباد در شرق مازندران است.
نظرات بینندگان :
نظر شما :
 
فیلدهای ستاره دار را پر کنید .
نام
ایمیل
نظر *
Load
 
گزارش تصويری
عباس آباد - حسین ابراهیمی
علی نوری
طبیعت بهشهر
محمد آباد
پيام روز
تابلو اعلانات
نظرسنجی
آمار سايت
افراد آنلاین :
3
بازدید امروز :
79
بازدید دیروز :
2686
بازدید کل :
4446083